• ΑΓΟΡΕΣ

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    VesselsValue


    Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ελάχιστες κινήσεις έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, με την πλειοψηφία των αξιών των μεταχειρισμένων παράλληλα να διατηρούνται σταθερές.

    Μόνη εξαίρεση αποτέλεσε η κατηγορία των πλοίων τύπου MR, όπου μια αύξηση στους ναύλους οδήγησε σε (μικρή) ανοδική πορεία και τις αξίες. Παρόλα αυτά, δεν αποκαλύφθηκαν οι λεπτομέρειες από καμία αγοραπωλησία από όσες πραγματοποιήθηκαν.

    Bulkers

    Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax και handysize ενισχύθηκαν λίγο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, με τη δραστηριότητα στον κλάδο να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

    VesselsValue

    • To bulker τύπου panamax Nord Venture (χωρητικότητας 82.200-dwt και κατασκευής 2009, στα ναυπηγεία Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε για το ποσό των 18 εκατ. δολαρίων, έναντι 17,09 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • To bulker τύπου supramax New Era (χωρητικότητας 53.100-dwt και κατασκευής 2003, στα ναυπηγεία Iwagi Zosen) πουλήθηκε για 9,7 εκατ. δολάρια, έναντι 9,32 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • To bulker τύπου handysize Clipper Nestorio (χωρητικότητας 32.300-dwt και κατασκευής 2011, στα ναυπηγεία Jiangmen Nanyang) πουλήθηκε για το ποσό των 10 εκατ. δολαρίων, έναντι 10,08 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.

    Containers

    Στην πλειοψηφία τους, οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διατηρήθηκαν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, με εξαίρεση την κατηγορία των containerships τύπου handysize, όπου παρατηρήθηκε μικρή ενίσχυση. Οι σημαντικότερες κινήσεις που έλαβαν χώρα ήταν οι ακόλουθες:

    • To containership τύπου feedermax JRS Carina (χωρητικότητας 698-teu και κατασκευής 2012, στα ναυπηγεία Mawei) πουλήθηκε για το ποσό των 3,3 εκατ. δολαρίων, έναντι 2,7 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • To containership τύπου sub-panamax Chittagong (χωρητικότητας 2.483-teu και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία Naikai Setoda) πουλήθηκε για 10,8 εκατ. δολάρια, έναντι 10,5 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,36% και διαμορφώθηκε στις 189,42 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 0,43% και έκλεισε στις 263,45 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers υποχώρησε κατά 0,07% και διαμορφώθηκε στις 4309,61 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,02% και διαμορφώθηκε στις 554,05 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: H Navios Containers έβαλε ξανά τη Navios Partners σε τροχιά κερδοφορίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το νέο «χρυσωρυχείο» της παγκόσμιας ναυτιλίας – Τα οφέλη και οι παγίδες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ανακάμπτει η αγορά των chemical tankers



    ΣΧΟΛΙΑ