• ΑΓΟΡΕΣ

    Δήμητρα Λύχρου, ΕΕΑΕ: «Σύμπραξη της Ιδιωτικής με την Κοινωνική Ασφάλιση»

    Δήμητρα Λύχρου, Πρόεδρος, Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων Ελλάδος (ΕΑΔΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΟΑΔ), Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ)


    Για τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η ασφαλιστική αγορά στις μέρες μας μίλησε στο Mononews.gr η κυρία Δήμητρα Λύχρου, Πρόεδρος, Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων Ελλάδος (ΕΑΔΕ), Πανελλήνιας Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΟΑΔ), Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ). Η κυρία Λύχρου, στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στον ασφαλιστικό κλάδο μιλάει για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να αναπτυχθεί η ασφαλιστική συνείδηση στην χώρα μας αλλά και για τα απαιτούμενα προσόντα που πρέπει να έχει όποιος προωθεί ασφαλιστήρια συμβόλαια.

    Συνέντευξη στη Νατάσα Σπαντιδάκη

    Η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα είναι χαμηλή. Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να αναπτυχθεί ο θεσμός της Ασφάλισης;

    Η Ασφαλιστική Αγορά λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης αλλά και του νέου κανονιστικού  πλαισίου που ισχύει πλέον, περνάει μία φάση έντονου μετασχηματισμού.

    Ταυτόχρονα αποδεικνύει ότι μένει όρθια και βελτιώνεται σημαντικά, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις του Solvency II, που επιβάλλει αυστηρούς κανόνες σε θέματα κεφαλαιοποίησης, τεχνογνωσίας, εταιρικής διακυβέρνησης και αξιοπιστίας.

    Ιδιαίτερα στο θέμα της αξιοπιστίας που πολλά επικριτικά ακούσαμε στο παρελθόν, τα πράγματα έχουν αλλάξει απόλυτα προς το καλλίτερο , καθώς η Εποπτεία που ασκείται από την Τράπεζα της Ελλάδος είναι εξαιρετικά αυστηρή.

    Γνωρίζουμε και συμφωνούμε ότι προβάλει έντονα η ανάγκη εξωστρέφειας της Αγοράς  προκειμένου να καταφέρει να διεισδύσει στην κοινωνία, να αφυπνίσει την ασφαλιστική συνείδηση και να μεταφέρει το μήνυμα της πρόληψης.

    Λέμε ότι είναι χαμηλή η ασφαλιστική συνείδηση στην χώρα μας και αναζητούμε τρόπους διείσδυσης ερευνώντας και προβληματιζόμενοι για τους λόγους που την διατηρούν καθηλωμένη.

    Μπορεί πολλοί λόγοι να οφείλονται και σε λάθη ή ατυχήματα της Ασφαλιστικής Αγοράς.

    Ένας όμως από τους βασικούς  λόγους είναι η εδραιωμένη πεποίθηση στον πολίτη ότι το «κράτος» θα έρθει πάντα ως αρωγός και θα καλύψει εν τέλει την ζημιά του, που θα οφείλεται σε παράλειψη, αβλεψία και αδιαφορία του.

    Πυρκαγιές, πλημμύρες, χαλάζι,  κατολισθήσεις, σεισμοί,  προκαλούν τεράστιες οικονομικές καταστροφές σε ιδιωτικές περιουσίες που είναι απλώς …. ανασφάλιστες.

    Και το κράτος, με ενοχή μάλιστα, έρχεται να αναλάβει, ως μή όφειλε, τις ευθύνες αυτές, επιβαρύνοντας το κοινωνικό σύνολο, και  μή τολμώντας να ψελλίσει ότι όλα αυτά ασφαλίζονται  από την Ιδιωτική Ασφάλιση.

    Ο δικός μας ρόλος, ως Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, είναι καθοριστικός, γιατί μέσα από την προσωπική επαφή με τον πελάτη, συνεισφέρουμε στην εμπέδωση της εμπιστοσύνης για την φερεγγυότητα και την αξιοπιστία της Ασφαλιστικής Αγοράς.

    Ο καταναλωτής έχει ανάγκη την προσωπική επαφή και συμβουλή, γιατί είναι αλήθεια ότι ενημερώνεται από τα sites, συγκρίνει τιμές, αλλά δεν αγοράζει.

    Αλλάζοντας τον τρόπο της επικοινωνίας και εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία μπορούμε εμείς, ιεραρχώντας τις ανάγκες του, να προτείνουμε την ορθή λύση που θα βασίζεται στο συναίσθημα και την λογική.

    Η διάδοση της ιδέας της ασφάλισης επιβάλει να βρεθούν νέοι τρόποι που θα προσεγγίσουν το καταναλωτικό κοινό με προσιτά, έξυπνα, καινοτόμα προϊόντα που θα αναδεικνύουν και θα καλύπτουν τις ανάγκες του.

    Ήδη η Αγορά μας εισέρχεται σε αυτή την νέα εποχή προετοιμάζοντας νέα μοντέλα προσέγγισης του νέου καταναλωτή που θα τον καθοδηγούν στην αναζήτηση λύσεων βασισμένων σε ποιοτικά  δεδομένα πέραν της τιμής.

    Τι πρέπει να ξέρει ο πολίτης και κυρίως η νέα γενιά για τα οφέλη της Ιδιωτικής Ασφάλισης;

    Τα οφέλη της Ιδιωτικής Ασφάλισης είναι αδιαμφισβήτητα σε τομείς όπως η προστασία, η πρόληψη και η αποκατάσταση,  είτε περιουσιακών στοιχείων είτε ζωής και υγείας.

    Στο σημερινό αδιέξοδο των Ασφαλιστικών Ταμείων που οφείλεται στην γήρανση και την μείωση του πληθυσμού, την αναλογία εργαζομένων/συνταξιούχων, την μείωση των μισθών με συνεπακόλουθη μείωση ασφαλιστικών εισφορών και την εργασιακή μετανάστευση δεν μπορεί να υπάρξει άλλη λύση από την σύμπραξη της Ιδιωτικής με την Κοινωνική Ασφάλιση.

    Το κράτος δεν θα πρέπει να επιμένει να διατηρεί το μονοπώλιο των συνταξιοδοτικών παροχών αλλά να αφήσει χώρο στην Ιδιωτική Ασφάλιση για την κάλυψη των αναγκών των πολιτών σε υπηρεσίες υγείας και συνταξιοδότησης.

     Η προσέλκυση νέων στο επάγγελμα γίνεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς; Είναι ο ασφαλιστικός κλάδος , ένας κλάδος ελκυστικός για καριέρα;

    Η προσέλκυση νέων στο επάγγελμα προσκρούει αφενός στο ανεπαρκές και προβληματικό κανονιστικό πλαίσιο ένταξης,  και αφετέρου στις μεγάλες και συχνά δυσβάστακτες υποχρεώσεις που ακολουθούν την ιδιότητα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή.

    Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής υποχρεούται να λάβει άδεια μετά από σπουδές και εξετάσεις στην Τράπεζα της Ελλάδος, να ανανεώνει την άδειά του ανά τριετία, εφόσον βεβαίως διατηρεί τα απαιτούμενα προσόντα, να επαναπιστοποιείται κάθε χρόνο αφού θα έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον 15ωρα επανεκπαίδευσης σε 3 προκαθορισμένους τομείς, να έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης για € 1.875.000,00, αναπροσαρμοζόμενο με βάση τις απαιτήσεις της ασφαλιστικής νομοθεσίας και να διατηρεί επαγγελματική έδρα με κόστη και υποχρεώσεις που, κάτω από τις σημερινές συνθήκες με τις φορολογικές και ασφαλιστικές του υποχρεώσεις, γίνονται απαγορευτικά, καθώς φορολογείται στην πηγή και στο 100% του εισοδήματός του.

    Ποια είναι τα απαιτούμενα προσόντα που πρέπει να έχει και να παρουσιάζει όποιος προωθεί ασφαλιστήρια συμβόλαια;

    Τα προαπαιτούμενα για την είσοδο στο επάγγελμα καθορίζονται από τον Ν. 190/2006, όπως ισχύει σήμερα και θα επανακαθορισθούν με την ενσωμάτωση της νέα Οδηγίας 2016/97.

    Απαιτείται συνεχής εκπαίδευση και εξειδίκευση, ειδικές γνώσεις επί των προϊόντων, γνώσεις νομικές και οικονομικές επί του θεσμού και πωλησιακές πρακτικές υψηλού επιπέδου αντίστοιχες των απαιτήσεων που έχει σήμερα ο καταναλωτής.

    Όλα τα παραπάνω δημιουργούν το προφίλ του Διαμεσολαβητή, που ξεπερνώντας τις αυστηρές απαιτήσεις και τα μεγάλα βάρη, θα ικανοποιηθεί ηθικά και θα αμειφθεί οικονομικά, εφόσον αφοσιωθεί στην υπηρέτηση του επαγγέλματός του.

    Γιατί είναι ένα επάγγελμα  που, όπως συχνά λέμε, δεν έχει οροφή.

     



    ΣΧΟΛΙΑ